Danske Shoppingcentre Brandguide
Her kan du finde alt hvad vores brand indeholder, såsom logo, billeder, font og farver. Det er tilladt at benytte det efter aftale. Download det her på siden.
Rettighederne for alle visuelle repræsentationer af vores brand, herunder logo, billeder, farvekoder, fonte m.v., tilhører Danske Shoppingcentre og for at gøre brug af dem, er det påkrævet at bede om godkendelse fra Danske Shoppingcentre. Det kan gøres her: mara@dsc.dk
Danske Shoppingcentre Brandguide
Her kan du finde alt hvad vores brand indeholder, såsom logo, billeder, font og farver. Det er tilladt at benytte det efter aftale. Download det her på siden.
Rettighederne for alle visuelle repræsentationer af vores brand, herunder logo, billeder, farvekoder, fonte m.v., tilhører Danske Shoppingcentre og for at gøre brug af dem, er det påkrævet at bede om godkendelse fra Danske Shoppingcentre. Det kan gøres her: mara@dsc.dk
Farver
Farvepaletten består af tre primære farver, som altid bør indgå.
For at skabe et levende, men enkelt univers, kombineres de primære farver med en eller flere sekundære farver.
Tints i 50 % kan anvendes til tryksager, præsentationer m.m. for at skabe et større farverum.
De sekundære farver er - klare - ukomplicerede - sympatiske - interessante.
På websitet anvendes de primære farver til hhv. tekst og grafik. De sekundære farver anvendes primært på tekst- og infobokse.
Der bør kun anvendes to sekundære farver pr. side.
Farver
Farvepaletten består af to primære farver,
som altid bør indgå.
For at skabe et levende, men enkelt univers, kombineres de primære farver med en eller flere sekundære farver. Tints i 50 % kan anvendes til tryksager, præsentationer m.m. for at skabe et større farverum. De sekundære farver er - klare - ukomplicerede - sympatiske - interessante.
På websitet anvendes de primære farver til hhv. tekst og grafik. De sekundære farver anvendes primært på tekst- og infobokse. Der bør kun anvendes to sekundære farver pr. side.
Primære farver

CMYK: 52 88 45 17
RGB: 127 52 87
#7f3457
Pantone: 683 U
Tint 50 %

CMYK: 0 0 0 0
RGB: 255 255 255
#ffffff

CMYK: 66 60 61 47
RGB: 66 66 64
#424240
Pantone: 426 U
CMYK: 53 44 45 34
RGB: 104 103 101
#676763
Pantone: 425 U

Sekundære farver

CMYK: 65 63 23 23
RGB: 89 86 119
#595677
Pantone: 667 U
Tint 50 %

CMYK: 50 8 17 2
RGB: 121 186 200
#79bac8
Pantone: 2905 U
Tint 50 %

CMYK: 84 10 48 0
RGB: 0 164 152
#00a498
Pantone: 326 U
Tint 50 %

CMYK: 6 32 99 0
RGB: 237 176 32
#edb020
Pantone: 7406 U
Tint 50 %

CMYK: 0 88 37 23
RGB: 181 54 110
#b5366e
Pantone: 233 U
Tint 50 %

CMYK: 12 7 9 0
RGB: 221 225 223
#dde1df
Pantone: 427 U
Tint 50 %
Logo
Danske Shoppingcentre-logoet fungerer både med bomærke i farve, sort og negativ (hvid), alt efter hvor det bliver placeret.
Ved placering af logo på mørk, farvet baggrund anvendes logoet i negativ version.
Logo i højformat – bør kun bruges, når det er nødvendigt – på fx bannere i højformat.
Logo
Danske Shoppingcentre-logoet fungerer både med bomærke i farve, sort og negativ (hvid), alt efter hvor det bliver placeret.
Ved placering af logo på mørk, farvet baggrund anvendes logoet i negativ version.
Logo i højformat – bør kun bruges, når det er nødvendigt – på fx bannere i højformat.
Primær

Primær

Sort/hvid

Negativ

Sort/hvid

Negativ

Frederiksberg Centret, Danske Shoppingcentre FC, logo

Minimum
størrelse,
H: 5 mm
størrelse,
H: 5 mm

Frederiksberg Centret, Danske Shoppingcentre FC, logo

Minimum størrelse, H: 5 mm

Bomærke

Logo i højformat

Bomærke

Logo i højformat

Fonte
Fontfarve: #42413f.
Fonte
Fontfarve: #42413f.
Roboto:

Fontbrug på websitet:
Rubrik – Roboto light
Underrubrik/mellemrubrik – Roboto bold
Brødtekst – Roboto regular
Roboto:

Fontbrug på websitet:
Rubrik – Roboto light
Underrubrik/mellemrubrik – Roboto bold
Brødtekst – Roboto regular
Stemningsbilleder
Stock-billeder kan anvendes til at skabe stemning. Den ønskede billedstil er in-the-moment billeder, som ikke er for opstillede. Billederne viser primært familier, venner og personer på shopping. Billederne viser glade mennesker og skaber en livlig stemning, der kombineres godt med de mere arkitektoniske centerbilleder.

Stemningsbilleder
Stock-billeder kan anvendes til at skabe stemning. Den ønskede billedstil er in-the-moment billeder, som ikke er for opstillede. Billederne viser primært familier, venner og personer på shopping. Billederne viser glade mennesker og skaber en livlig stemning, der kombineres godt med de mere arkitektoniske centerbilleder.

Download
Download



