Danske Shoppingcentre udruller nye digitale planer: Snart kan du gå i shoppingcenter fra mobilen



Et nyt samarbejde mellem Danmarks største shoppingcenterejer Danske Shoppingcentre og den danske techvirksomhed Zliide giver kunderne mulighed for at handle lokalt og digitalt enten direkte fra tøjstativet eller med få klik fra sofaen med levering på helt ned til en halv time.

Snart kan danskerne få hele deres lokale shoppingcenter i baglommen.

Danske Shoppingcentre, der driver 18 shoppingcentre over hele Danmark, bl.a. Frederiksberg Centret, Aalborg Storcenter, Kolding Storcenter, Lyngby Storcenter og Amager Centret, vil nu give kunderne mulighed for at shoppe digitalt i deres lokale shoppingcenters butikker.

Det nye samarbejde med den innovative danske techvirksomhed Zliide vil ikke blot være til gavn for både nuværende og kommende kunder, men også for de 1200 butikker, der lejer sig ind i centrene.

”Der er stor appetit på de mange muligheder og oplevelser, som et shoppingcenter tilbyder. Indtil nu har alt dog været forankret i det fysiske. Med samarbejdet med Zliide giver vi vores butikker mulighed for at tilbyde en ny type service og tilgængelighed, hvor kunderne kan handle i deres lokale favoritbutikker direkte fra sofaen med hurtig levering til hoveddøren. Ambitionen er, at vi får alle vores butikker med, så vi for alvor kan bryde barrieren mellem det online og det offline shoppingunivers,” siger Jesper Faurholdt, adm. direktør i Danske Shoppingcentre.

Som en fuld integreret del af centeret vil de besøgende nemt og hurtigt kunne afhente sine varer direkte fra bilen med vareudlevering i parkeringskælderen gennem Elgigantens ”Click and Collect”-service.

Digital selvbetjening kan løfte kundeoplevelse

Med Zliide kan kunderne shoppe via en app og få leveret deres indkøb samme dag på få timer med kurér, ligesom man kender det fra take-awaybranchen.

Samtidig giver det nye samarbejde også kunderne mulighed for fysisk at gå på indkøb – uden at skulle stå i kø eller hive et kreditkort frem.

Gennem Zliide kan kunderne selv søge informationer om produkterne, betale via appen og få en digital kvittering, når betalingen er gennemført. Appen kan samtidig skræddersy tilbud om udsalg, kampagner og aktiviteter fra butikkerne via købsmønstrene hos den enkelte kunde.

”Ressourcerne i butikken skal bruges på kunderne. Derfor tror vi på, at vi med appen kan frigive tid til at styrke servicen, for det giver kunderne mulighed for at købe varen via deres telefon, mens de står i butikken eller hjemmefra. De kan browse i hele butikkens katalog og få det fulde overblik, så den vil fungere som en støtte til personalet i butikken, som får mere tid til at servicere de kunder, der stadig ønsker en personlig betjening og vejledning. Det er jo det, den fysiske butik kan – så dette er et supplement, der giver kunderne flere muligheder,” siger CCO og co-founder for Zliide Technologies, Nikolai Brix Lindholm.

Pilotprojektet ”Shoppingmall in your pocket” skal implementeres i alle Danske Shoppingcentres landsdækkende shoppingcentre, og ambitionen er at få samtlige af centrenes butikker med i appen.

Allerede i starten af 2023 bliver det muligt at gå på virtuel shopping i en række butikker i Kolding Storcenter. Herefter vil Danske Shoppingcentre udvide til de resterende centre.

”Det er vores ambition at eje og drive landets bedste shoppingcentre, og med samarbejdet med Zliide tager vi endnu et stort skridt i den retning. Fremover bliver der både plads til den gode personlige betjening samtidig med, at vi imødekommer kundernes digitale ønsker. Med samarbejdet kan vores gæster på helt nye måder shoppe i lokale butikker, som de har tillid tid. Således kan vi hjælpe vores butikker med at tilbyde gæsterne den bedste oplevelse. Vi er derfor overbeviste om, at samarbejdet vil lægge et ekstra lag på kundeoplevelsen og skabe mange gode indkøbsoplevelser for vores gæster,” udtaler Jesper Faurholdt, adm. direktør i Danske Shoppingcentre.

Danske Shoppingcentre:

Danske Shoppingcentre P/S er et partnerselskab mellem ATP Ejendomme A/S og Danica Ejendomsselskab. Selskabet er etableret primo 2018, og er markedsledende i Danmark inden for shoppingcentre, med nu 18 shoppingcentre fordelt over hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 500.000 kvm. og driver omkring 1.200 lejemål. Årligt besøges shoppingcentrene af flere end 78 millioner kunder. Se mere på www.danskeshoppingcentre.dk

Zliide

Zliide er en dansk virksomhed lokaliseret i Aarhus, som beskæftiger sig med digitale løsninger til fysiske butikker. Selskabet er stiftet i 2016 og arbejder i dag med kunder som Weekday, Bestseller og Moss Copenhagen. Se mere om Zliide på www.zliide.com

For yderligere information:
• Frederikke Tarp, pressekontakt – Danske Shoppingcentre
ft@ulvemanborsting.com / +45 20 73 12 82

Danske Shoppingcentre udruller nye digitale planer: Snart kan du gå i shoppingcenter fra mobilen



Et nyt samarbejde mellem Danmarks største shoppingcenterejer Danske Shoppingcentre og den danske techvirksomhed Zliide giver kunderne mulighed for at handle lokalt og digitalt enten direkte fra tøjstativet eller med få klik fra sofaen med levering på helt ned til en halv time.

Snart kan danskerne få hele deres lokale shoppingcenter i baglommen.

Danske Shoppingcentre, der driver 18 shoppingcentre over hele Danmark, bl.a. Frederiksberg Centret, Aalborg Storcenter, Kolding Storcenter, Lyngby Storcenter og Amager Centret, vil nu give kunderne mulighed for at shoppe digitalt i deres lokale shoppingcenters butikker.

Det nye samarbejde med den innovative danske techvirksomhed Zliide vil ikke blot være til gavn for både nuværende og kommende kunder, men også for de 1200 butikker, der lejer sig ind i centrene.

”Der er stor appetit på de mange muligheder og oplevelser, som et shoppingcenter tilbyder. Indtil nu har alt dog været forankret i det fysiske. Med samarbejdet med Zliide giver vi vores butikker mulighed for at tilbyde en ny type service og tilgængelighed, hvor kunderne kan handle i deres lokale favoritbutikker direkte fra sofaen med hurtig levering til hoveddøren. Ambitionen er, at vi får alle vores butikker med, så vi for alvor kan bryde barrieren mellem det online og det offline shoppingunivers,” siger Jesper Faurholdt, adm. direktør i Danske Shoppingcentre.

Som en fuld integreret del af centeret vil de besøgende nemt og hurtigt kunne afhente sine varer direkte fra bilen med vareudlevering i parkeringskælderen gennem Elgigantens ”Click and Collect”-service.

Digital selvbetjening kan løfte kundeoplevelse

Med Zliide kan kunderne shoppe via en app og få leveret deres indkøb samme dag på få timer med kurér, ligesom man kender det fra take-awaybranchen.

Samtidig giver det nye samarbejde også kunderne mulighed for fysisk at gå på indkøb – uden at skulle stå i kø eller hive et kreditkort frem.

Gennem Zliide kan kunderne selv søge informationer om produkterne, betale via appen og få en digital kvittering, når betalingen er gennemført. Appen kan samtidig skræddersy tilbud om udsalg, kampagner og aktiviteter fra butikkerne via købsmønstrene hos den enkelte kunde.

”Ressourcerne i butikken skal bruges på kunderne. Derfor tror vi på, at vi med appen kan frigive tid til at styrke servicen, for det giver kunderne mulighed for at købe varen via deres telefon, mens de står i butikken eller hjemmefra. De kan browse i hele butikkens katalog og få det fulde overblik, så den vil fungere som en støtte til personalet i butikken, som får mere tid til at servicere de kunder, der stadig ønsker en personlig betjening og vejledning. Det er jo det, den fysiske butik kan – så dette er et supplement, der giver kunderne flere muligheder,” siger CCO og co-founder for Zliide Technologies, Nikolai Brix Lindholm.

Pilotprojektet ”Shoppingmall in your pocket” skal implementeres i alle Danske Shoppingcentres landsdækkende shoppingcentre, og ambitionen er at få samtlige af centrenes butikker med i appen.

Allerede i starten af 2023 bliver det muligt at gå på virtuel shopping i en række butikker i Kolding Storcenter. Herefter vil Danske Shoppingcentre udvide til de resterende centre.

”Det er vores ambition at eje og drive landets bedste shoppingcentre, og med samarbejdet med Zliide tager vi endnu et stort skridt i den retning. Fremover bliver der både plads til den gode personlige betjening samtidig med, at vi imødekommer kundernes digitale ønsker. Med samarbejdet kan vores gæster på helt nye måder shoppe i lokale butikker, som de har tillid tid. Således kan vi hjælpe vores butikker med at tilbyde gæsterne den bedste oplevelse. Vi er derfor overbeviste om, at samarbejdet vil lægge et ekstra lag på kundeoplevelsen og skabe mange gode indkøbsoplevelser for vores gæster,” udtaler Jesper Faurholdt, adm. direktør i Danske Shoppingcentre.

Danske Shoppingcentre:

Danske Shoppingcentre P/S er et partnerselskab mellem ATP Ejendomme A/S og Danica Ejendomsselskab. Selskabet er etableret primo 2018, og er markedsledende i Danmark inden for shoppingcentre, med nu 18 shoppingcentre fordelt over hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 500.000 kvm. og driver omkring 1.200 lejemål. Årligt besøges shoppingcentrene af flere end 78 millioner kunder. Se mere på www.danskeshoppingcentre.dk

Zliide

Zliide er en dansk virksomhed lokaliseret i Aarhus, som beskæftiger sig med digitale løsninger til fysiske butikker. Selskabet er stiftet i 2016 og arbejder i dag med kunder som Weekday, Bestseller og Moss Copenhagen. Se mere om Zliide på www.zliide.com

For yderligere information:
• Frederikke Tarp, pressekontakt – Danske Shoppingcentre
ft@ulvemanborsting.com / +45 20 73 12 82