Lyngby Storcenter

Nye butikker af internationalt format på vej til Lyngby Storcenter

En udvidelse og markant ombygning af over 5.000 kvm i Lyngby Storcenter er nu igangsat. Hermed skabes der plads til det helt nye butikskoncept, Arket, samt to andre fashion- og livsstilsbutikker af internationalt format, der forventes at åbne i november 2018. Samtidig udvides den eksisterende H&M-butik og suppleres med en H&M Home shop-in-shop.

Arket bydes velkommen i Lyngby Storcenter
På den ombyggede 1. sal er der indgået kontrakter med tre nye ankerlejere. Arket tegner sig for omkring 1.000 kvm, og når butikken åbner, bliver det med en af konceptets første centerplaceringer.

”Vi er meget glade for, at vi har indgået aftale med Arket, der bl.a. vælger Lyngby Storcenter på grund af centrets profil og høje omsætningsniveau. Vi arbejder kontinuerligt på at styrke Lyngby Storcenter som samlingspunkt for hele Nordsjælland med et unikt udvalg, der ikke findes i andre shoppingcentre i og omkring København,” siger Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør i DEAS, der administrerer Lyngby Storcenter og er bygherrerådgiver på ombygningen.

Arket tilbyder mode til mænd, kvinder og børn samt ting til hjemmet. Med til oplevelsen hører også en café, som vil servere ny nordisk mad.

De to andre ankerlejere kan endnu ikke offentliggøres, men vil tilbyde shoppingmuligheder på et niveau, der samlet set er unikt efter danske standarder.

1. sal udvides med 600 kvm
Den store ombygning af over 5.000 kvm svarer til omkring halvdelen af butiksarealet på 1. sal. For at skabe yderligere plads til de nye, store butikker bliver der udvidet med ca. 600 kvm, og flere af centergangene flyttes, så der samtidig skabes et mere naturligt kundeflow.

”Med de nye butikker på 1. sal vil vi skabe en shoppingoplevelse, der kan forkæle vores kunder med et nøje udvalgt sortiment. Det handler ikke kun om selve købet men i høj grad også om at mødes om fælles oplevelser og inspiration. Til ombygningen har vi indgået aftale med arkitektfirmaet Spacelab for at sikre, at der skabes en helhed og sammenhæng mellem de eksisterende og de nye butikker. Vi er sikre på, at det kommende oplevelsesunivers på etagen vil blive et unikt trækplaster for en rigtig stor del af vores kunder,” siger ejendomschef Eva Handest på vegne af Danske Shoppingcentre, der ejer Lyngby Storcenter.

Lyngby Storcenter er Nordsjællands største shoppingcenter med 125 butikker, og 7 millioner kunder lægger årligt vejen forbi.