Lyngby Storcenter
Nyt, stort shoppingunivers åbner nu på 1. salen i Lyngby Storcenter
Lyngby Storcenter slår efter snart et års renovering dørene op til et nyt shoppingområde af internationalt format. Den gennemrenoverede 1. sal byder på en række nye mode- og livsstilsbutikker, der samtidig er samlet af et nyt og mere logisk gangforløb.
Centret fejrede den 8. november genåbningen af 1. salen og et helt nyt modeunivers på 5.000 kvm.
Konceptbutikkerne COS, Arket og & Other Stories – der kun findes på de absolut bedste locations – slår nu dørene op for det nordsjællandske publikum. Derudover åbner den eksisterende H&M-butik i et totalrenoveret og udvidet format, opdateret i et nyt moderne butiksdesign, der bliver suppleret med en H&M Home shop-in-shop.
”At få samlet så stærke brands i Lyngby Storcenter styrker centrets profil som den foretrukne shoppingdestination i Nordsjælland. Vi er overbeviste om, at det nye oplevelsesunivers vil blive et unikt trækplaster for en stor del af vores kunder,” udtaler ejendomschef Eva Handest på vegne af Danske Shoppingcentre, der ejer Lyngby Storcenter.
De nye butikker komplementerer hinanden og giver et unikt mix, der sammen med centrets øvrige modebutikker giver kunderne det absolut stærkeste udbud af beklædning i området.
Koncepter der giver oplevelser
Der er lagt et stort arbejde i helhedsoplevelsen for kunderne med en indretning og æstetik, der følger tidens trends, hvor shopping og oplevelser smelter sammen i ét. I Arket kombineres mode med boligartikler og brugskunst, hvor man samtidig kan nyde en kop kaffe eller en sandwich i caféområdet. COS er indrettet med egen tagterrasse, og & Other Stories åbner med en stor skønhedsafdeling.
”At finde koncepter der giver oplevelser, et stort udvalg og en unik stemning har været vigtigt for os. Samtidig vil vi udbyde koncepter, der ikke er at finde i andre centre omkring København. Der er høj efterspørgsel på oplevelser, underholdning og et bredt udbud af butikker, og det finder man i høj grad i Lyngby Storcenter. Centret har, udover den nye 1. sal, åbnet en række øvrige butikker med stærke brands og restauranter de seneste år,” siger Eva Handest.
600 kvm mere mode
Den omfattende ombygning af de over 5.000 kvm svarer til omkring halvdelen af butiksarealet på 1. sal. For at skabe yderligere plads til de nye, store koncepter er der blevet udvidet med ca. 600 kvm. Samtidig er flere gangforløb flyttet for at give et mere naturligt kundeflow. Den renoverede 1. sal byder derudover på en ny babylounge og en stor udvidelse af Sport24.
Med 125 butikker og 7 millioner kunder årligt er Lyngby Storcenter Nordsjællands største shoppingcenter. Centret udvikler sig konstant, og der er således siden 2016 åbnet 23 nye koncepter herunder det populære madunivers på Store Torv og senest verdens største Søstrene Grene.