26/5 2023
Amager Centret vinder pris for årets bedste marketingkampagne i Norden
Efter først at have vundet prisen for årets marketingkampagne i Danmark, vinder Amager Centrets nu også prisen for den bedste kampagne i hele Norden til det prestigefyldte NCSC Nordic Awards 2023 i Stockholm.
Torsdag aften måtte Amager Centret endnu engang op på vinderpodiet og modtage ros og anerkendende for sin lokale marketingkampagne TOTAL AMA’R. Til dette års NCSC Nordic Awards kunne centret nemlig tage imod den fornemme pris for Årets Bedste Marketingkampagne i Norden.
TOTAL AMA’R har til formål at samle, integrere og invitere lokalmiljøet ind i centret for på den måde at skabe sit eget samfund. En stor ambition, som Center Manager i Amager Centret, Kim Jensen, er stolt over er lykkedes - men at kampagnen lige frem skulle gå hen og være den bedste i hele Norden, havde Kim Jensen kun turde drømme om:
”Vi har arbejdet målrettet efter at gøre centret til en central del af bylivet på Amager, hvor man ikke kun kommer for de gode butikker, men også for det livlige lokalmiljø og vores arrangementer. Det har vi netop gjort med kampagnen TOTAL AMA’R, og derfor skal der lyde en stor tak til alle ansatte i Amager Centret - for den her anerkendelse viser, at vi gør noget rigtigt og når ud til de lokale borgere,” siger Kim Jensen.
I sin bedømmelse lagde juryen vægt på, at Amager Centret har formået at skabe sin egen identitet med autentisk inspiration fra det lokale miljø, der forener butiksejerne i centret med de lokale besøgende.
Ud over Året Marketingkampagne i Norden var Amager Centret også nomineret til at være Årets Bedste Shoppingcenter i Norden. Det kommer efter, at Amager Centret tidligere på året har vundet både Årets Bedste Shoppingcenter og Årets Bedste Marketingkampagne i Danmark.
Amager Centret gennemgik i 2018 – 2020 en omfattende renovering, der netop skulle gøre centret til et populært samlingssted. For ud over det store butiksudvalg er der mange events som f.eks. musikbingo, fællesspisning og pizzakursus samt musikarrangementer, der jævnligt afholdes i Amager Centrets nye gårdhave, hvor Fallulah netop har spillet en koncert.
Om Danske Shoppingcentre:
DSC står for Danske Shoppingcentre, der blev etableret primo 2018 og er markedsledende i Danmark inden for shoppingcentre med 17 shoppingcentre fordelt over hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 850.000 kvm og driver omkring 1.100 lejemål i alt. Årligt besøges shoppingcentrene af flere end 68 millioner kunder.
DSC ejer følgende shoppingcentre: Aalborg Storcenter - Amager Centret - City2 - Copenhagen Designer Outlet - FRB.C. Shopping - Friis Shoppingcenter - Glostrup Shoppingcenter - Helsingør Bycenter - herningCentret - Hvidovre C - Ishøj By Center - Kolding Storcenter - Lyngby Storcenter - Nørrebro Bycenter - Randers Storcenter - SlotsArkaderne - VestsjællandsCentret.
For yderligere information, kontakt venligst:
Pressekontakt i DSC:
Karoline Lerche
+45 26 11 40 00