1/5 2023
DSC åbner nyt og spændende butikskoncept med fokus på at mindske overproduktion
DSC åbner nu 13 butikker fra butikskæden Basic & More, og danskerne får dermed fornøjelsen af et nyt butikskoncept, hvor varerne på hylderne består af overskuds- og restvarer blandet med egne producerede varer.
Om lidt slår Danske Shoppingcentre, DSC, for alvor dørene op til et nyt butikskoncept, der er det første af sin slags i Danmark. Butikskæden Basic & More åbner nemlig hele 13 nye butikker i størstedelen af DSC’s shoppingcentre, og danskerne får dermed mulighed for at købe velkendte mærker til en særdeles god pris – alt imens de sikrer, at varer, der ellers vil være blevet kasseret og smidt ud, får et nyt liv og skaber glæde i de danske hjem.
For hos Basic & More kommer varerne blandt andet fra overskudslagre eller er varer med små skønhedsfejl. Et koncept, der mindsker overproduktion, og som DSC er meget begejstret for at støtte op om.
”Basic & More er et fantastisk koncept, og jeg er meget stolt af, at det nu bliver en del af DSC’s butiksportefølje. Basic & More er ikke bare nyt og spændende, det er også med til at sikre, at gode varer, der ikke fejler noget, men måske har små fejl, bliver solgt i stedet for smidt ud. Det sætter vi stor pris på i DSC, og jeg glæder mig til at kunne tilbyde vores kunder et nyt butikskoncept fremover, som jeg er sikker på vil falde i mange af vores kunders smag og være med til at sikre den bedste shoppeoplevelse for alle vores besøgende,” siger Jesper Faurholdt, adm. direktør i DSC.
Basic & More sælger primært interiør til boligen, isenkram, accessoires og udvalgte dagligvarer, og de sælger f.eks. varer fra bl.a. George Jensen, Kitchen Aid, Kay Bojesen og Redbull.
”Ingen rest er hverken for lille eller stor til at komme på hylderne i Basic & More. Vi vil gerne gøre vores koncept tilgængeligt for så mange danskere som muligt, og derfor skal vores butikker ligge, hvor folk færdes. Derfor sætter vi stor pris på vores samarbejde med DSC, hvor vores butikker kommer til at ligge på de mest attraktive lokationer i landets bedste shoppingcentre,” siger Rasmus Rask, der er founder og medejer i Basic & More.
Basic & More får omkring 100 forskellige varer om ugen, og det store restvareindkøb stiller derfor høje krav til butiksindretningen, der helst skal være over 300 kvadratmeter og kunne tage imod store paller med varer. Derfor er DSC en oplagt lokation, hvor Basic & More bl.a. overtager nogle af de lokaler, der tidligere har huset Sportmaster.
Den første butik åbner i City2 i Taastrup den 25. maj i år, og derefter er målet at åbne de resterende 12 Basic & More butikker i løbet af 2023 og 2024.
Om Danske Shoppingcentre:
Danske Shoppingcentre P/S er et partnerselskab mellem ATP Ejendomme A/S og Danica Ejendomsselskab. Selskabet er etableret primo 2018, og er markedsledende i Danmark inden for shoppingcentre, med nu 17 shoppingcentre fordelt over hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 500.000 kvm. og driver omkring 1.200 lejemål. Årligt besøges shoppingcentrene af flere end 78 millioner kunder.
Om Basic & More:
Basic & More er et nyt butikskoncept, hvor man kan købe det bedste til boligen til favorable priser, da varerne blandt andet kommer fra overskudslagre og varerprøver med små skønhedsfejl. Den 25. maj 2023 åbner Basic & More den første butik i City2 i Taastrup, hvorefter målet er at åbne de resterende butikker i bl.a. Lyngby Storcenter, Nørrebro Bycenter, Amager Centret mf. i løbet af 2023 og 2024.
For yderligere information eller kommentarer:
Pressekontakt ved DSC:
Karoline Lerche
+45 26 11 40 00