1/10 2020
Danske Shoppingcentre styrker organisationen og insourcer en lang række funktioner fra DEAS
Den 1. oktober 2020 insourcer Danske Shoppingcentre en lang række funktioner og medarbejdere, som hidtil har været håndteret af DEAS, som et udspring af en ny strategiplan.
I slutningen af 2019 udarbejdede Danske Shoppingcentre en ny forretningsstrategi for porteføljen af 17 shoppingcentre. Et udspring af denne proces var et mål om at ændre det organisatoriske set-up for management af butikscentrene. På den baggrund har Danske Shoppingcentre valgt at insource hele Center Management vedr. udlejning-, markedsføring- samt drifts- og udviklingsaktiviteterne af hele porteføljen.
DEAS har i en årrække gennemført fuld-service management af Danske Shoppingcentres butikscentre. Det har både medført en løbende værdiforøgelse, et afkast af butikscentrene og en omhyggelig og effektiv betjening af butikscentrenes lejere og gæster, men nu henter Danske Shoppincentre en stor række af disse opgaver hjem, til egen organisation. DEAS fortsætter med varetagelsen af ejendomsadministrationen.
”Vi er nu klar til at tage næste skridt i udviklingen, og med insourcingen samler vi alle kompetencerne i en slagkraftig organisation,” siger Jesper Faurholdt, adm. direktør i Danske Shoppingcentre. Han fortsætter:
”Vores ambition er at eje og drive Danmarks bedste shoppingcentre, og vi mener, at denne organisationsændring styrker os i at skabe endnu bedre indkøbsoplevelser og resultater for kunder og lejere.”