Danish (Denmark)

Danish (Denmark)

English (United Kingdom)

Søg

DSC logo

PLUS+ tilmelding

Der er desværre sket en fejl i oprettelsen. Prøv igen

Tillykke! Du er nu oprettet som PLUS+ medlem

Vilkår og betingelser for PLUS+

Rediger Min Bruger

Der er desværre sket en fejl ved opdateringen af profilen. Prøv igen

Afmeld

Anmod om arkiv

Gør følgende for at få tilsendt dit arkiv Før vi kan sende dig det fulde arkiv med den data, der er opbevaret på dig, har vi brug for at du bekræfter, at det er dig, der har efterspurgt arkivet. Derfor er der sendt et link til den email, som du har oprettet dig med. Når du modtager emailen er der er link, som henter din data. Dette link er aktivt i 24 timer og kan kun bruges 1 gang. For at bestille arkiv, tryk OK.

Skift Email

Bekræft afmelding

Skift email

Din e-mail adresse i PLUS+ er nu ændret

Der skete en fejl, prøv igen senere

Centre

Amager Centret

City2

Copenhagen Designer Outlet

Frederiksberg Centret

Friis Shoppingcenter

Glostrup Shoppingcenter

Helsingør Bycenter

Herning Centret

Ishøj Bycenter

Kolding Storcenter

Lyngby Storcenter

Nørrebro Bycenter

Randers Storcenter

SlotsArkaderne

VestsjællandsCentret

Aalborg Storcenter

Udlejning

Udlejning i Amager Centret

Udlejning i City2

Udlejning i Copenhagen Designer Outlet

Udlejning i Frederiksberg Centret

Udlejning i Friis Shoppingcenter

Udlejning i Glostrup Shoppingcenter

Udlejning i Helsingør Bycenter

Udlejning i Herning Centret

Udlejning i Ishøj Bycenter

Udlejning i Kolding Storcenter

Udlejning i Lyngby Storcenter

Udlejning i Nørrebro Bycenter

Udlejning i Randers Storcenter

Udlejning i SlotsArkaderne

Udlejning i VestsjællandsCentret

Udlejning i Aalborg Storcenter

Brand Activation

Om os

Om DSC

Strategi

Ansvarlighed/ESG

Presse

Pressemeddelelser

Karriere

Center Management

Leasing

Marketing

Facility Management

Kontakt

  • Centre
    • Amager Centret
    • City2
    • Copenhagen Designer Outlet
    • Frederiksberg Centret
    • Friis Shoppingcenter
    • Glostrup Shoppingcenter
    • Helsingør Bycenter
    • Herning Centret
    • Ishøj Bycenter
    • Kolding Storcenter
    • Lyngby Storcenter
    • Nørrebro Bycenter
    • Randers Storcenter
    • SlotsArkaderne
    • VestsjællandsCentret
    • Aalborg Storcenter
  • Udlejning
    • Udlejning i Amager Centret
    • Udlejning i City2
    • Udlejning i Copenhagen Designer Outlet
    • Udlejning i Frederiksberg Centret
    • Udlejning i Friis Shoppingcenter
    • Udlejning i Glostrup Shoppingcenter
    • Udlejning i Helsingør Bycenter
    • Udlejning i Herning Centret
    • Udlejning i Ishøj Bycenter
    • Udlejning i Kolding Storcenter
    • Udlejning i Lyngby Storcenter
    • Udlejning i Nørrebro Bycenter
    • Udlejning i Randers Storcenter
    • Udlejning i SlotsArkaderne
    • Udlejning i VestsjællandsCentret
    • Udlejning i Aalborg Storcenter
  • Brand Activation
  • Om os
    • Om DSC
    • Strategi
    • Ansvarlighed/ESG
  • Presse
    • Pressemeddelelser
  • Karriere
    • Center Management
    • Leasing
    • Marketing
    • Facility Management
  • Kontakt

5/7 2021

Nyt samarbejde mellem Danmarks største retail aktør og retail platformen Censuum skal forme fremtidens detailhandel


Danske Shoppingcentre indgår et samarbejde med Censuum for at udvikle og udbrede Censuums nye retailkoncept og derved skabe mulighed for at iværksættere, nye brands og etablerede online koncepter med fokus på bæredygtighed og ansvarlighed kan bryde ud fra skærmen og ud i virkeligheden.

Strategien for samarbejdet er at udbrede Censuums innovative retailkoncept på tværs af Danske Shoppingcentres landsdækkende portefølje af 18 shoppingcentre med 78 mio. årlige besøgende og derigennem være en løftestang for dansk iværksætteri samt en katalysator for en mere ansvarlig detailhandel.

Udvikling af ny retail
Censuum er fremtidens stormagasin, der tilbyder fysisk tilstedeværelse for brands, der ellers primært kun findes online. Ved at samle mange brands under samme tag, opstår der synergieffekter både i forhold til lave omkostninger, men også i at skabe en fælles marketingindsats og at skabe events og oplevelser på tværs af brands.

Selvom onlinehandlen stiger, efterspørger mange kunder stadig en fysisk butik, når de handler. Det skyldes, at oplevelsen af at kunne se og fornemme varerne er langt stærkere i den fysiske verden end online. Hvilket kan være interessant for nye brands. Og særligt, hvis danskernes shoppingvaner skal ændres til mere bæredygtige varer, kræver det, at varerne er tilgængelige dér, hvor danskerne handler.

Censuum modner og kvalificerer brands og upcoming retailkoncepter, som kan udvikle sig og bevæge sig videre op til Danske Shoppingcentres centerportefølje. Censuum har i deres flagship store i Nørre Farimagsgade 47 i København samlet +35 brands - herunder bl.a. brands kendt fra Løvens Hule; Labfresh og Copenhagen Cartel.

”Vi har nogle stærke online-brands i vores portefølje, som vi gerne vil tilbyde muligheden for at udvide deres fysiske tilstedeværelse ikke bare via vores lokation i København, men også gennem attraktive lokationer på tværs af hele landet,” siger Dennis Hyldgaard Eriksen, CEO og co-founder af Censuum.

Jesper Faurholdt, CEO for Danske Shoppingcentre supplerer: ”Vi ser altid positivt på nye entreprenante, innovative, kreative koncepter. Samarbejdet tilfører endnu et lag til vores new bizz strategi og vision, hvor Danske Shoppingcentre også bidrager til den nationale udvikling af ny dansk retail. Censuum har en unik og omskiftelig portefølje af brands, der ikke ellers ville bevæge sig i fysisk retail. Så samarbejdet giver et unikt tilbud til kunderne, og dét vil vi gerne kunne tilbyde i vores shoppingcentre.”

Med samarbejdet ønsker Danske Shoppingcentre at række ud i iværksættermiljøet og tilbyde deres 18 shoppingcentre i hele Danmark som fysisk retail platform gennem Censuum. Her vil nye koncepter og online retailere have mulighed for at placere sig side om side med kendte danske kædekoncepter midt i en stor kundestrøm. Samarbejdet skal skabe en green house effekt for iværksættere, der kan gro og lære at stå på egne ben midt i en etableret detailhandel.

Dansk Erhverv hilser innovativt samarbejde velkommen
Hos Dansk Erhverv ser Per Thye Rasmussen, Chefkonsulent frem til at følge udviklingen af samarbejdet mellem Censuum og Danske Shoppingcentre:
“Generelt har Danmark for få iværksættere, og vi er nødt til at se på, hvordan det bliver lettere at være iværksætter. Der skal være muligheder, ikke bare i erhvervsfremmesystemer, men også muligheder for at afprøve sine ideer og koncepter i det virkelig liv som samarbejdet mellem Censuum og Danske Shoppingcentre er et glimrende bud på. Dansk Erhverv mener, at både rammevilkår og det praktiske, f.eks. salgskanaler, skal forbedres for iværksættere, og vi hilser alle tiltag velkommen, der tilgodeser dette.”

Strategien for samarbejdet mellem Danske Shoppingcentre og Censuum er at åbne butikker i flere shoppingcentre i hele landet. I første omgang åbnes to fysiske butikker i shoppingcentre i Storkøbenhavn, og i nærmeste fremtid vil konceptet ekspanderes i Jylland.

Men det er ikke en butik i traditionel forstand, kunderne træder ind i, når de besøger Censuum. Fremtidens retail er ifølge Censuum og Danske Shoppingcentre mere end blot en fysik butik, der sælger varer. Det er en oplevelse, hvor der jævnligt holdes events, hvor kunderne kan interagere med brands og få inspiration, og der er en gennemgribende sammenhæng mellem online og offline, da butikken også fungerer som showroom for et meget større brandunivers.

“Vi vil gerne være en destination, man har lyst til at gå på opdagelse i, blive inspireret i, og hvor man shopper ansvarligt. Vi ser forbrugerne som fans, der skal serviceres med events, oplevelser og muligheden for at møde skaberne af de enkelte brands. Samtidigt vil vi også gerne bidrage til et lokalområde og give liv til det. Det er i princippet ligegyldigt, hvor vi ligger, for vi vil gerne være et sted, hvor folk tager bevidst hen for at besøge. Det skal være en oplevelse at handle her,” udtaler Dion Guldberg, CXO og co-founder af Censuum.


På billedet ses Dion Guldbjerg (tv) og Dennis Hyldgaard Eriksen (th)


Om Censuum:
Censuums vision er at fremme iværksætteri og skabe bedre forhold for mikro-, små og mellemstore virksomheder ved at nedbryde barrierer i detailhandlen. Det skal ske ved samtidig at fremme bæredygtige alternativer til produkterne i den etablerede detailhandel og styrke transparens for forbrugerne - og derigennem at fremme liv og lokalmiljøer gennem en sprudlende detailhandel som samlingspunkt, jobskaber og vækstdriver. Censuum blev stiftet i 2020.
www.censuum.dk

Om Danske Shoppingcentre:
Danske Shoppingcentre P/S er et partnerselskab mellem ATP Ejendomme A/S og Danica Ejendomsselskab. Selskabet er etableret primo 2018 og er markedsledende i Danmark inden for shoppingcentre med nu 18 shoppingcentre fordelt over hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 500.000 kvm. og driver omkring 1.200 lejemål. Årligt besøges shoppingcentrene af flere end 78 millioner kunder.
www.danskeshoppingcentre.dk

Pressekontakt:
Censuum: Camilla Sebelius Winther, 2993 4456, camilla@fusecommunication.dk

Danske Shoppingcentre: Fannie Couderc Pramming, 2292 5227, fp@ulvemanborsting.com

 

Om Danske Shoppingcentre

Danske Shoppingcentre, i daglig tale DSC, er et joint venture mellem Arbejdsmarkedets Tillægspension (ATP) og Danica Ejendomme. Selskabet blev stiftet ved årsskiftet 2017/18 og ejer 16 shoppingcentre fordelt rundt om i Danmark, hvilket gør DSC til markedsleder i branchen.

Find det vigtige

Centre Udlejning Brand Activation Presse Om Danske Shoppingcentre Karriere i DSC Kontakt os Vores samarbejdspartnere Whistleblower Privatlivspolitik til bestyrelsesmedlemmer

Kontakt os

Danske Shoppingcentre

Cityringen 24

2630 Taastrup

CVR-nr. 37070726

Kontakt os her      →

Følg os på LinkedIn

En del af Danske Shoppingcentre

|

Privatlivspolitik

|

Cookies

Privatlivspolitik

|

Cookies