19/4 2020
Danske Shoppingcentre styrker kundeoplevelsen med digitale reklameskilte
November 2019
Med en strategi om at gå forrest for at sikre kundefokus og ”den gode shopping-oplevelse”, har Danske Shoppingcentre taget et vigtigt skridt i en helt ny aftale med medievirksomheden Visual Art, som er førende inden for outdoor-reklamer og digital signage. Det betyder nemlig, at de 17 centre kan se frem til nye digitale medieflader.
Oplevelsescentre
”De nye digitale kommunikationsmuligheder er endnu et skridt mod det, vi kalder ”oplevelsescentre”. En tur i centret handler ikke længere kun om at købe ind, men i høj grad også om at mødes om fælles oplevelser og inspiration,” siger Commercial Director hos Danske Shoppingcentre, Eva Handest. Hun vurderer, at Visual Art inden for digitale løsninger er meget relevante: “Vi er overbevist om, at vi kan skræddersy de løsninger, som hvert center har behov for, og styrke kundernes samlede shopping-oplevelse ved at forene digitale løsninger med international atmosfære og godt design.”
Visual Art opererer i 24 lande og trækker på stor erfaring i samarbejdet med shopping- og oplevelsescentre. Med 17 centre bliver Danske Shoppingcentre dog entydigt Visual Arts største danske kunde på området.
Markedsføring er en del af oplevelsen
Markedsføring er inspiration. Og god markedsføring er relevant og godt timet inspiration. Blandt andet derfor er de agile digitale medier attraktive hos centrene. Danske Shoppingcentre sikrer nemlig, med de nye markedsføringsplatforme, at centrets butikker kan markedsføre sig over for kunderne med helt nye muligheder, hvis man sammenligner med de gammeldags billboards og outdoor-skilte.
”Det som forbrugerne især vil lægge mærke til er, at de digitale reklamer kan indeholde mange flere budskaber og brands, og dermed kan vi også ramme flere forbrugere med det, som er interessant for lige netop dem,” afslutter Eva Handest.
De nye muligheder implementeres i hele landet i 2020, og samarbejdsaftalen mellem Danske Shoppingcentre og Visual Art er indgået for en femårig periode.