28/4 2023
DSC rydder bordet til hæderfuldt awardshow og vinder Årets Shoppingcenter og Årets Marketing Kampagne
27/4 2023
DSC tager hovedprisen for Årets Shoppingcenter med hjem fra dette års NCSC Denmark Awards 2023, og vinder også prisen for Årets Marketing Kampagne ved den begivenhedsrige prisuddeling.
Danske Shoppingscentre, DSC, har torsdag aften modtaget hæder og anerkendelse for sit arbejde med at udvikle og drive sine shoppingcentre, da DSC vandt både den fornemme hovedpris for Årets Shoppingcenter og Året Marketing Kampagne til NCSC Denmark Awards 2023.
Prisen for årets shoppingcenter tildeles den aktør, som har leveret årets mest spændende og fremgangsrige kommercielle område, og i år faldt valget på Amager Centret. Her lagde juryen særlig vægt på, at Amager Centret, ud over at være en attraktiv og imødekommende markedsplads, har markeret sig i sin måde at rebrande sig selv på. Her har shoppingcentret være tro med dens oprindelige historie og tidens toner, mens der er tænkt i hele løsninger for Amager Centrets arkitektur – både indenfor og udenfor.
Faktisk var fem af DSC’s centre nomineret i kategorien, hvor også Aalborg Storcenter, FRB.C., Herning Centret og SlotsArkaderne var nomineret, og dette mener adm. direktør i DSC, Jesper Faurholdt, vidner om det tårnhøje niveau på tværs af DSC’s 17 shoppingcentre i Danmark.
”Jeg er selvsagt ekstremt stolt af, at vores shoppingcentre udmærker sig så markant. Det er et arbejde, vi lægger mange kræfter i hver eneste dag, og vi er selvfølgelig rigtig glade for branchens anerkendelse af den store indsats. Vores fornemmeste opgave er at sikre den bedste shoppeoplevelse til vores kunder, og det viser en sådan pris, at vi er lykkedes med,” siger Jesper Faurholdt.
Under awardshowet løb Amager Centret også med prisen for årets marketingskampagne. Her mente juryen, at Amager Centeret havde gjort et fremragende stykke arbejde med at skabe en lokal kampagne, der havde til formål både at samle, integrere og invitere hele lokalmiljøet ind i centreret og på den måde skabe sit eget samfund. Juryen kaldte kampagnen åres mest differentierende kampagne.
”Vores shoppingcentre indeholder et hav af gode tiltag og fortællinger, men særligt lokalkampagnen i Amager Centret har været en stor succes, da den formåede at skabe et værdifællesskab mellem kunderne og shoppingcentret. Jeg er enormt glad for, at vores indsats og kampagne nu bliver hædret, da det netop er på den måde, vi kan vise kunderne, hvem vi er, hvad vi står for, men også hvordan vi udgør en central del af deres lokalsamfund,” siger Martin Rasmussen, Head of Marketing & Communications.
NCSC Awards er en årlig konkurrence, hvor branchens mest succesrige, innovative og kreative indsats fejres. Først kåres nationale vindere i hvert nordisk land, som derefter mødes i en nordisk finale.
Fakta om Danske Shoppingcentre:
Danske Shoppingcentre blev etableret primo 2018 og er markedsledende i Danmark inden for shoppingcentre med 17 centre fordelt over hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 850.000 kvm og driver omkring 1.100 lejemål i alt. Årligt besøges shoppingcentrene af flere end 68 millioner kunder.
Fakta om Nordic Commercial Spaces & Communities, NCSC:
Nordic Council of Shopping Centers, NCSC, blev grundlagt i 1986 med formål om at repræsentere indkøbscenterbranchen i Norden. NCSC har i dag ca. 1.200 medlemmer fra Danmark, Finland, Norge, Sverige, Island og andre europæiske lande. Listen over medlemmer omfatter en bred vifte af interessegrupper, lige fra ejendomsselskaber, investorer, centerledere, detailhandlere, servicevirksomheder, brancheforeninger og byplanlæggere til statslige og kommunale myndigheder.
For yderligere information:
Pressekontakt ved DSC:
Karoline Lerche
+45 26 11 40 00