12/11 2025
Effection er ny eksklusiv leverandør til 16 shoppingcentre
Virksomheden, der leverer løsninger inden for visuel kommunikation, skal fremover stå for branding i DSC’s 16 shoppingcentre. Aftalen løber til og med 2028.
Effection, der i mere end 100 år har udviklet visuelle løsninger for sine kunder, skal fremover styrke udtrykket i 16 danske shoppingcentre i hele landet. Danske Shoppingcentre (DSC) og Effection har nemlig indgået en langsigtet samarbejdsaftale, som betyder, at virksomheden de kommende tre år bliver eksklusiv leverandør på hele processen fra idégenerering til produktion og opsætning af grafiske produkter lokalt i centrene.
Det fortæller CEO i Effection, René Rafn Hansen:
”Med Effection som strategisk partner får DSC en leverandør, der favner hele processen – fra rådgivning, design og konstruktion til produktion, projektledelse og lokal installation. Vi er stolte af at kunne bidrage med både kreativitet, driftssikkerhed og lokalt nærvær i hele landet.”
Bygger videre på eksisterende samarbejde
Samarbejdet mellem de to parter er ikke nyt, idet flere centre tidligere har benyttet Effection til visuelle løsninger. Men den nye aftale sikrer en langsigtet, strategisk ramme for alle centre og DSC’s hovedkontor, og det er et vigtigt skridt for DSC, fordi samarbejdet blandt andet skal bruges til at udvikle kommercielle løsninger og understøtte centrenes vækststrategi.
”Det giver rigtig god mening for os at have en aftale, der involverer flere forskellige dele af huset, så vi sikrer samme høje kvalitet i hele organisationen. Samtidig er det vigtigt, at aftalen er lavet med respekt for, at vores centre har hver deres visuelle udtryk, som har stor værdi og kendskabsgrad lokalt. Alt sammen for at understøtte vores vision om at skabe Fremtidens Markedspladser,” fortæller Jacob Saugman, Chief Digital Officer i DSC.
Jacob Saugman tilføjer, at den nye aftale også er et udtryk for, at de to parter hidtil har haft et konstruktivt samarbejde, og det møder opbakning fra René Rafn Hansen fra Effection:
“Vi glæder os til at tage næste skridt i samarbejdet med DSC. Vi har allerede et stærkt partnerskab med flere af deres centre, og det udvidede samarbejde giver os mulighed for at udvikle videre på det visuelle udtryk og kundeoplevelsen på tværs af hele porteføljen.”
Effection har 200 medarbejdere fordelt på to domiciler i Aarhus N og Måløv, mens DSC ejer shoppingcentre på 16 forskellige lokationer i Danmark.
Om Danske Shoppingcentre
DSC står for Danske Shoppingcentre og blev etableret af Arbejdsmarkedets Tillægspension og Danica Ejendomme i primo 2018 og er markedsledende i Danmark inden for shoppingcentre med 16 shoppingcentre fordelt over hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 820.000 kvm og driver omkring 1.100 lejemål i alt. Årligt besøges shoppingcentrene af 72 millioner kunder. DSC ejer følgende shoppingcentre: Aalborg Storcenter - Amager Centret - City2 - Copenhagen Designer Outlet - Frederiksberg Centret - Friis Shoppingcenter - Glostrup Shoppingcenter - Helsingør Bycenter - Herning Centret - Ishøj Bymidte - Kolding Storcenter - Lyngby Storcenter - Nørrebro Bycenter - Randers Storcenter - SlotsArkaderne - VestsjællandsCentret.
Kontaktinformation:
Pressekontakt i DSC: Anne Fønss Bach, afb@ulvemanborsting,com