7/2 2020
Friis Shoppingcenter gør en særlig indsats for at hjælpe udsatte og sygdomsramte børn
Danske Shoppingcentre vil gerne hjælpe udsatte og sygdomsramte børn og Friis Shoppingcenter har netop taget et vigtigt skridt ved at vinde konkurrencen “SuperDysten”. I alt dystede seks virksomheder om at samle flest penge ind til fonden CoolUnite. Indsamlingsperioden løb fra d. 27. januar til d. 7. februar.
For Friis Shoppingcenter handlede det ikke om at vinde SuperDysten, men mere om at gøre en mærkbar forskel for de udsatte og sygdomsramte børn. “Vi gik ind i projektet med troen, på at vi kan gøre en markant forskel med hjælp fra vores bagland, med vores centrale beliggenhed og velkendte shoppingcenter i Nordens Paris,” fortæller Lotte Vestergaard Skou, Center Manager for Friis Shoppingcenter.
Inden Friis Shoppingcenter indgik i indsamlingsprojektet, SuperDysten, klargjorde Friis en strategisk plan for hvordan indsamlingen skulle foregå. Her kom Friis frem til at iværksætte henholdsvis “De Kendtes Kunstværker” og en online auktion på deres SoMe-platforme. 10 kendte danskere sagde ja til at medvirke i dysten om, at støtte indsamlingsprojektet og på 30 minutter fik de til opgave, at udforme deres bud på “Nordens Paris” i et unikt kunstværk. De personlige og unikke kunstværker har været udstillet under navnet “De Kendtes Kunstværker” i Friis Shoppingcenter, med mulighed for at aflægge et bud på en online auktion.
Auktionerne er endt ud i store som små summer, men i den gode sags tjeneste tæller hver en krone. “Vi er meget stolte af at have samlet så mange penge ind til fonden CoolUnite, og ikke mindst den store opbakning fra vores samarbejdspartnere rundt omkring i Nordjylland, der har gjort det muligt at sætte vores online auktioner i værk. Dette understreger for os, at vi sammen løfter i flok,” fortæller Lotte Vestergaard Skou.
Hos Danske Shoppingcentre er vi stolte over at Friis Shoppingcenter har indsamlet kr. 149.500,-